Úvodní stránka
TolkienCon 2025 >>
Články, zprávy (567)
Nejnovější fotografie
Vaše recenze (485)
Základní informace
Obsazení - herci
Archiv fotografií
Ukázky a další videa
Místa ve filmu
Hudba
Poradna (50)
Výuka elfštiny
Něco ke stažení
Temné zvěsti
Diskusní fórum
Názory, úvahy
Komentáře k filmu
Adresář LOTRů (622)
Bannery webu
WebRing
Odkazy

Kdo jsem já ...
Fantasy novinky
Bazar knih Tip!
Autoři a díla
Povídky,recenze
Fantasy galerie
Fantasy odkazník
On-line chat
Testy a ankety
Filmy a seriály
Hudba
Počítačové hry
Download

Do oblíbených
WAP verze (info)
Výchozí stránka

Kontaktní mail:
Cerovsky@jcsoft.cz

Zde může být
VAŠE reklama !


Filmy online
CSFD.SK
Trailerzone
Pevnost
UNREAL EDITOR
Gameplanet
Abarin DrD
SFK Palantír
Další weby...

Stránky si právě
prohlíží 1106 lidí

Celkem návštěvníků
16711752

English version here

Nejen o víně vážně i nevážně...


[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

Belcarnen
2.5. 2002
Soud okolo zraněných koní; Vymyslete repliku do komiksu; Digitální efekty se snaží být co nejrealističtějšíVerze pro tisk
Soud okolo zraněných koní
V jednom z posledních článků jsem psal o tom, že Jacksonova produkční společnost jde k soudu kvůli koním, kteří údajně utrpěli během natáčení zranění. Po devadesátiminutovém slyšení byl případ zamítnut a majitel koní má smůlu. Pan Colgan, onen zmiňovaný majitel koní, po slyšení prohlásil: "Přiznávám, že jsem některý fakta uvedl chybně, a zasloužil bych si nalehnout na svůj gumový meč." Mluvčí produkční společnosti samozřejmě promluvil o tom, jak bylo celé obsazení včetně zvířat spokojeno a dostávalo plnou péči. Takže vše je v pořádku.
Já osobně si myslím, že dotyčný pan Colgan našel na některém koni škrábanec od větve a snažil se na multimilionovém snímku vytřískat co to jen šlo. Na druhou stranu soud by rozhodl tak jak rozhodl možná i kdyby tomu bylo jinak. Přeci jen LOTR byl a stále je požehnáním pro novozélandskou ekonomiku. A kdo ví, třeba majitel koní dostal nějaký ten dolar mimo ...

Vymyslete repliku do komiksu
Jedním z důležitých prvků Pána Prstenů je Sarumanův plášť. Ano, Saruman mnoha barev. Nyní máte možnost tento zajímavý výtvor okomentovat v roli Gandalfa.


Vaším úkolem je tedy doplnit repliku do prázdné bubliny. Mimo jiné si tím procvičíte angličtinu :o) Jedna z navržených hlášek je "More like Sourman The Unhygienic."
Přidat váš vlastní text můžete na adrese http://www.sev.com.au/toonzone/scifitvcomp.asp


Digitální efekty se snaží být co nejrealističtější
Přeložil Jiří Hybš, http://jirihybs.webpark.cz/preklady.htm, díky moc!
Text se zabývá LOTRem jako takovým jen z menší části, ale přesto snad bude i pro vás zajímavým pohledem do zákulisí tvorby vizuálních efektů.

Současné nejkvalitnější vizuální efekty už vás nemusí nutně ohromovat pouze okázalými explozemi, lasery, vesmírnými koráby a fantastickými vizemi. Umožní vám však vidět něco, co jste nikdy před tím neviděli - a přinutí vás uvěřit, že je to skutečné. Reportáž Matthew JC. Powella.

V filmu Trosečník od Roberta Zemeckise je scéna, ve které Tom Hanks vyšplhá na nejvyšší horu ostrova, aby nalezl cestu pryč. Jak se tak blíží k vrcholu, kamera přes jeho rameno zabírá ohromnou plochu oceánu 60 metrů pod ním. Příboj duní, vlny prudce naráží na skalnatý břeh - není úniku.

Stan Szymanski ze Sony Imageworks, firmy, která vyráběla vizuální efekty pro tento film, prozradil, že trvalo rok, než tento záběr přivedli k dokonalosti. Ve skutečnosti Tom Hanks stojí na hromadě balvanů, která není vysoká více než čtyři metry, a hledí dolů do modré plochy.

Skály, oceán, vlny, ta závratná výška - vše ostatní bylo přidáno digitálně. V konečné verzi však nikdo nepozná, že jde o záběr vytvořený pomocí triku. Asi vás napadne, jestli by nebylo levnější prostě vyšplhat na vrchol nějakého kopce, z něhož je výhled na oceán?

Odpověď zní: "Ne při finančních nárocích Toma Hankse."

To jen tak pro shrnutí možností digitálních efektů. Největší výzvy již byly uskutečněny: věříte, že člověk dokáže létat, podívali jste se do dalekého vesmíru, procházeli jste se s dinosaury. Nynější cíl je přesvědčit vás, že je to skutečnost - a udělat to co možná nejlevněji.

Szymanski věří, že se současnou generací digitálního vybavení je možné v podstatě cokoli - s jistými omezeními. "Jsou to tři věci," pokračuje: "čas, peníze a kvalita. Vždy máte alespoň dvě z nich."

Paul Giacoppo z Lucasovy Industrial Light and Magic, společnosti realizující filmy série Hvězdné války to potvrdil. I když nemohl zveřejnit žádné větší podrobnosti ohledně toho, co uvidíme v Epizodě II: Klony útočí, protože premiéra filmu se uskuteční už tento květen, řekl, že "hlavní cíl … bylo použít to, co jsme se naučili v Epizodě II - textury, dynamiku pohybu - a udělat to ještě lépe a efektivněji."

POD KŮŽI

Giacoppovu práci jsme mohli naposledy vidět v Jurském parku 3, kde se dinosauři zase jednou procházeli mezi námi - v tomto případě ovšem mnohem přesvědčivěji než před tím. Giacoppo říká, že lepší realismus třetího dílu byl dosažen větší kompletností modelů: "Vymodelovali jsme nejprve vnitřní mechanismy, vnitřní kostru, nasimulovali jsme kosti, potáhli je svaly, a ty pak pokryli kůží."

V předcházejících dílech ILM trochu "švindlovala", protože vytvořila duté modely zvířat a ty pak potáhla texturami. Kůži byla přiřazena hmotnost, takže její pnutí bylo v některých částech větší než v jiných, zvířata v posledním dílu však vypadají mnohem přirozeněji a realističtěji.

Cenou za tuto lepší kvalitu za lepší cenu je čas. Každé okénko obsahující jeden takto vylepšený model bylo renderováno 15 minut - pokud se v okénku objevilo zvířat více, čas potřebný k renderování se samozřejmě prodloužil.

Szymanski si také vzpomíná na "švindlování" při tvorbě prvního filmu Myšák Stuart Little. "Když se podíváte pozorněji, naleznete téměř jenom záběry z větší či střední vzdálenosti, skoro žádné záběry z blízka. Ve filmu Myšák Stuart Little 2 je téměř každý záběr detail."

Režisér Rob Minkoff je tentokrát schopen se ke Stuartovi přiblížit blíž a nechat ho v záběru déle, protože v Imageworks udělali velký pokrok při renderování jeho srsti a šatů.

Srst se může jevit jako triviální záležitost, ale její realistické ztvárnění je velmi důležité, když je vaším hlavním hrdinou myšák. Anebo mamut, jako například ve filmu Ice Age od Fox Animation a Blue Sky, kde se Manny, mamut kterého mluví Ray Romano, objevuje téměř v každém záběru. Ze zřejmých důvodů má srsti mnohem více než myšák Stuart, a pomocný režisér Carlos Saldanha je na něho jak se patří pyšný.

"Už před tím jsme měli technologii pro ztvárnění srsti," vysvětluje, "ale nebyla příliš efektivní a působila mnoho obtíží." Pro film Ice Age, ve kterém skoro všichni hrdinové mají srst, toto muselo být zdokonaleno. Nakonec jsme postupovali tak, že jsme srst renderovali jako skupiny "karet", které byly potom rozmístěny na povrchu postav. Výsledek je přesvědčující: přestože je Ice Age animovaný film, postavy vypadají překvapivě realisticky, což podle Saldanhy umožní divákům s nimi více sympatizovat.

Jim Rygiel, tvůrce vizuální efektů pro trilogii Pán Prstenů, také čelil výzvě týkající se ztvárnění šatů a vlasů. "Použít digitální dvojníky bylo mým nejtěžším rozhodnutím," říká," sice jsem věděl, že je v podstatě možné udělat je tak, aby vypadaly správně, a taky jejich pohyby se daly jakž takž udělat pomocí zachycení pohybu (motion capture), ale těmto postavám vlají vlasy a kápě - téměř každý má tyhle vlající kápě." Donedávna se jim podle jeho slov tato dynamika oblečení a vlasů nedařila realisticky ztvárnit.

Povedlo se to až teď, a to s pomocí produktu Maya od Alias Wavefront, která má plug-iny pro vlasy i oblečení, "které vypadají opravdu správně."

I když do vlasů (renderovaných Mayou) necháte pořádně fouknout vítr, pořád vypadají jako vlasy a ne jako kus umělého čehosi. Abyste tohoto efektu dosáhly před pár lety, museli byste mít opravdu výkonný superpočítač. Dnes si vystačíte s NT strojem.

Oklamali vás

Rygiel říká, že největší výzvou pro vytvoření dalších dvou dílů trilogie, výzvou o které věděl předem, je zlepšení digitálních armád. "Na té ohromné bitvě v prologu Společenstva prstenu jsme pracovali šest týdnů", pokračuje, "políčko po políčku, a stejně si pokaždé, když to vidím, povzdechnu: kdybychom měli aspoň o jeden týden víc." Ve druhém dílu, který bude venku na konci tohoto roku, jsou však bitevní více propracovanější, a kamera se může ke skřetům na bojišti víc přiblížit. Rygiel je přesvědčen, že ve třetím díle, kde jsou bitevní scény největší, už technika umožní divákovi sledovat protagonisty z bezprostřední blízkosti a přesto věřit, že jsou skuteční.

Syntetickými lidmi se také zabývá Giacoppo z ILM. Tvrdí, že největší výzvou je vytvořit virtuální postavy tak, aby vedle opravdových herců vypadaly "přesvědčivě a přirozeně." Klíčovou záležitostí jsou podle něho obličeje. Když kupříkladu pohnete očima, má to nepatrný vliv na celou vaši tvář.

Nebo ústa - jejich pohyb má opět vliv na celý obličej. Když sledujete umělé postavy, a jejich oči a ústa se nepohybují přirozeně, zkazí to celý dojem.

Stejně jako u pohybů očí, precizní práce je také třeba udělat při způsobu, jakým se světlo chová když se dostane do oka, jak ovlivňuje vnitřní strukturu oka.

Szymanski z Imageworks se taky tak říkajíc snaží o vývoj ztvárnění očí. Odkazuje se na jeden právě zveřejněný univerzitní výzkum, který se zabýval dynamikou světla, které je vysíláno do mléka - kolik světla v mléku zůstane, kolik se odrazí zpět, a jakým způsobem se v mléku láme. Výsledky výzkumu nám skvěle pomohou při renderování lidské kůže.

Nic z tohoto však v žádném případě nenaznačuje, že dny herců z masa a kostí jsou sečteny. "Rozhodně nechci použít umělého herce ve scénách, do kterých můžu nasadit herce živého," říká Giacoppo. "Chci jej pouze ve scénách, ve kterých je nasazení živého herce nemožné."

Skutečná výzva při vytváření umělých postav je, aby byly schopny komplexních pohybů a interakce s ostatními postavami nejen tak, aby si divák ohromeně řekl "dost dobře udělaná umělá postava", ale aby se nechal uchvátit jejím výkonem.

Ještě jsme se do té fáze nedostali - syntetičtí herci se objevují hlavně ve fantasy rolích, jako například Lord Voldemort v Harry Ptterovi nebo Jar Jar Binks (senátor ve filmu Klony útočí). Protože jde o fantazijní postavy, můžeme si dovolit určitou dávku nerealističnosti, kdV zásadě vzato, virtuální herci můžou být posláni tam kde je to pro živého herce nemožné, nebo nepraktické.

Cílem filmařů je ztvárnit úplně všechno, co si jen dovedou představit, v rámci rozpočtu a včas. Takže, pokud to bude ekonomičtější, filmový štáb se příště bude moci vyškrábat se svým vybavením na vrchol útesu nad oceánem - a Toma Hankse dodat později.
Přečteno celkem 15268x, verze pro tisk

Další článek - Petice proti názvu Dvě Věže; Titulky pro Společenstvo na CD; Aragorn je hezčí než Legolas; Novinky a změny na webu + `upoutávka` na diskusní fórum

Předchozí článek - Rekapitulace zpráv za březen a duben setříděná do kategorií - Dvě Věže, DVD, lidé okolo filmu, natáčení a technika, ...

[ Všechny články ]  [ Nejoblíbenější články ]  [ Komentovat tento článek ]




Fosko, poidáno 4.5. 2002 11:05:10
COŽE?????? Z JAR JARA SE STAL SENÁTOR???????????????????
Fosko, poidáno 4.5. 2002 11:05:10
COŽE?????? Z JAR JARA SE STAL SENÁTOR???????????????????
Helcza, poidáno 3.5. 2002 23:11:38
Nevím, jestli tak za deset let budou herci vůbec točit v exteriérech a snad jedině kameramani si užijí "čerstvého vzduchu" ... filmová budoucnost je skvělá, ale budoucnost herců? Ne že bych byla pesimista, ale jsme příliž závislí na technice, bohužel i já ...
Ivetir, poidáno 3.5. 2002 11:20:40
Ach...
Láďa, poidáno 3.5. 2002 10:32:24
Jestli jste viděli dokument "Putování s dinosaury" od BBC, tak se chystá pokračování "Putování s pravěkými zvířaty" z Třetihor, kde ta zvířata budou vesměs ochlupená ( není to anim. film, mají vypadat co nejvíce jako skutečná), tak jsem na to zvědav.
WeeDee, poidáno 2.5. 2002 20:44:04
Fosko:Ty seženeš všude ,jen umět hledat.
Fosko, poidáno 2.5. 2002 19:27:08
Lidi, možná jste viděli moje vtípky, na jeden nový potřebuju fotku z filmu, krátce před rozbitím Společenstva, kdy Legolas upozorňuje Aragorna na "blbý pocit" z břehu, na kterém jsou Lurtz a spol..."I can feel it!"
MEGAJOHN, poidáno 2.5. 2002 17:29:14
machři
[ Všechny komentáře ]

Diskuze čtenářů na těchto stránkách není provozovatelem serveru nijak moderována a upravována. Provozovatel nemá vliv na obsah jednotlivých příspěvků a nenese za ni zodpovědnost. Vyhrazuje si však právo kterýkoliv příspěvek smazat, pokud bude odporovat normám slušného chování.
Jméno: E-mail:

Komentář:

Upozorňovat na nové komentáře mailem?
Přepiš heslo   --> 


Informovat o nových komentářích k tomuto článku
E-mail:



V nadpisu V textu V komentářích


Zadejte text pro hledání v eláncích (napo. Gandalf A Balrog, Elijah Wood NEBO Orlando Bloom, Dvi Viže A Faramir A Frodo). Minimální délka hledaného slova jsou toi znaky.

Poslední elánky / novinky

Pozvánka na TolkienCon 2024
Dne 09.11.2023 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 0
Pozvánka na TolkienCon 2023
Dne 8.11.2022 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 1
Pozvánka na TolkienCon 2020
Dne 4.11.2019 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 497
Pozvánka na TolkienCon 2019
Dne 12.11.2018 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 1
Pozvánka na TolkienCon 2018
Dne 8.11.2017 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 507
Pozvánka na TolkienCon 2017
Dne 7.11.2016 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 2
TolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58)
Dne 18.1.2016 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 608
Pozvánka na TolkienCon 2016
Dne 12.11.2015 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 2
Pozvánka na TolkienCon 2015
Dne 9.11.2014 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 489
TolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47)
Dne 23.1.2014 napsal Belcarnen, celkem komentářů: 5

O čem se psalo před rokem?

 
[ Všechny články / rozšířené hledání ]



Nejen o víně...


27.1. 2009
Pokud o tom náhodou ještě nevíte, tak 28. května bude v Praze zahrána Symfonie Pán prstenů! Detaily najdete a lístky můžete objednávat ZDE

9.4. 2008
Na adrese www.lotrcon.cz najdete pozvánku na letošní LOTRcon ve dnech 27.6 - 29.6 2008, pásma na téma nejen Pán prstenů jako součásti Festivalu Fantazize.

5.3. 2007
Máte radi fantasy a sci-fi? Baví Vás história Slovanov? Ste blázni do mangy a anime? Alebo si chcete len prísť vyskúšať DDR či Sing Star ? Ak ste aspoň na jednu otázku odpovedali pozitívne, potom niet lepšej voľby ako navštíviť Slavcon 2007. Pestrý trojdňový program len za 200 Sk v predpredaji a za 250 Sk na mieste. Pre bližsie informácie navštívte stránku www.slavcon.arda.sk, kde sa môžete priamo zaregistrovať. (akci pořádá Spoločenstvo Tolkiena, kon

15.11. 2005
Dne 17.11.2005 od 14h se v sále HAMU uskuteční koncert Pražského Filmového Orchestru (viz. malá recenze). I tentokrát je krom hudby J. Williamse připravena The Lord of the Rings Trilogy Howarda Shorea. Více informací na stránkách PFO

10.1. 2005
Palace Cinemas Slovanský dům mají na programu maraton všech rozšířených verzí Pána prstenů. Bohužel startuje o půlnoci z 18. na 19. ledna (úterý na středu), což při dvanácti hodinách filmu není dvakrát ideální čas. Tohle rozhodně není poslední příležitost, takže se nemusíte snažit zlikvidovat v takto nelidský termín a v klidu můžete počkat. A nebo zajít jen na rozšířený Návrat krále...

... všechny zprávičky

Tipy na pohlednici !


Návrat Krále - 26 fotek



Dvě Veže - 15 fotek



Comics - postupně doplňováno

Nejoblíbenější články


DVD a VHS
Objednejte si Návrat krále se slevou!


Hry
Návrat krále a další hry na PC, PSX i PS2



Zasponzorujete provoz tohoto webu? Více zde

Poradna
Gondorský archiv - poradna v otázkách tolkienistických

Byla by pro vás zajímavá projekce všech rozšířených verzí Pána prstenů s nějakou tou přednáškou?
Ano, kdykoliv (kino v Praze)
[ 2565 - 76,11% ]
Ano, v dubnu 2006 (kino v Praze)
[ 33 - 0,98% ]
Ano, v květnu 2006 (kino v Praze)
[ 107 - 3,18% ]
Ano, později (kino v Praze)
[ 25 - 0,74% ]
Ano, kdykoliv (kino v Brně)
[ 303 - 8,99% ]
Ano, v dubnu 2006 (kino v Brně)
[ 16 - 0,47% ]
Ano, v květnu 2006 (kino v Brně)
[ 17 - 0,5% ]
Ano, později (kino v Brně)
[ 52 - 1,54% ]
Spíše ne
[ 61 - 1,81% ]
Určitě ne
[ 191 - 5,67% ]
... výsledky starších anket

Upozornit na nové články
Více informací zde


Nostalgie - starý design
... články, novinky
... divácké recenze

...::: Film Pán Prstenů - The Lord Of The Rings Movie na webu JCsoft's Fantasy (ISSN 1214-052X):::...
Vytvořil a spravuje pro vás Jan "Belcarnen" Čeřovský
Optimalizováno pro kvalitní prohlížeče a rozlišení 800x600 a vyšší
Chcete spolupracovat na tvorbě stránek? Mít zde svou reklamu? Napište!