Další informace o ukázce ze Dvou Věží a popis fantastických scén připravovaných grafiky od WETA
Další informace o ukázce ze Dvou Věží
Již dříve jsem přinesl nějaké informace o první ukázce ze Dvou Věží.
Například poměrně podrobný popis zde. Na webu Ain't It Cool News se objevila další spousta informací od človíčka, který měl to štěstí a navštívil Weta Workshop, kde byl svědkem dokončování právě této ukázky. V tomto článku se dozvíte, co všechno viděl. A opět apeluji na
ty, co objednávají z netu či mají slíbený celý film Dvě Věže na CD. Probuďte se! Ještě není ani ukázka!
Jak by mohl být kompletní film. Nedělejte zbytečně chaos a v klidu si počkejte.
Však se hned po premiéře objeví i na vašem oblíbeném médiu.
Jinak právě tato téměř čtyřminutová ukázka vtrhne do kin 29. března. Bude přidávána na konec Společenstva a New Line Cinema doufá, že vrátí LOTRa zhruba do 2000
kin.
Ale teď už k informacím ze zákulisí Wety ...
Frodův zápas s Glumem nejspíše na svahu Minas Morgul
Glum byl pro tento účel představován nějakým chlápkem z Nového Zélandu. Animátorům dělalo trocho potíže nechat ho pořádně vyhubnout. Zatím ještě nebyly pořádně namapované textury a tak nám záporák z bojující dvojice trochu prosvítal. Glum se s Frodem válí po zemi. Zrovna leží pod ním a Sam se ho snaží nějak odtrhnout. Animátoři strávili přímo ďábelský čas ve snaze protáhnout nohy Glumíška a vyřešit přesně stíny obou postav. Zelená skrvnitá kůže, veliké oči, ochlupené uši - to je na Glumovi to nejvýraznější. Scéna byla "natočena" za dne, ale pomocí efektů se "den stane nocí".
Počítačové hordy se připravují k útoku na Helmův Žleb
Naprostý úlet! Ty příšery jsou při vlečení se údolím Žlebu naprosto přesvědčivé. Jsou jich tam tisíce. Je tam jedna scéna, kde Legolas a pár dalších válečníků pálí vlny šípů na skřetí hordy pod sebou. Použili tam jeden fikaný filmový švindl. Kus záběru byl zkažené a tak jej vystřihli a předchozí záběr lučištníků je zrychlený a trochu rozmáznutý. Viděl jsem taky noční scénu jezdců z Rohanu v souboji se skřety. Pozadí a počítačem generované postavy byly doplněny klasicky na modrou plochu. Ale jinak skuteční koně najíždějí do skutečných skřetů.
Frodo se Samem lezou po svahu hory do Mordoru
Vyčerpaně vypadající postavy se plazí k modrému plátnu. Je tam pěkně vidět nakreslená čára, kam bude později vsazena temná obloha Mordoru.
Glum nalézá pod vodou Prsten
Jedna z nejdokončenějších scén a další ukázka síly počítačové grafiky. Absolutně skutečná ryba proplave před oblečeným, počítačem generovaným, Glumem s Jedním Prstenem. Voda se leskne, vlní, jsou tam rostlinky, paprsky světla ...
A teď se připravte - Gandalf a Balrog řítící se do hlubin Morie!
Počítačový Gandalf pohlcený plameny se ve spirálách řítí do hluboké podzemní jeskyně. Úlet! Jediný způsob jak to popsat je .. prostě si představte tu nejčernější tmu. Na vršku vašeho pohledu se pomalu začíná objevovat světlo, je stále jasnější a nakonec exploduje v plamenech a vidíme obrysy postavy. Vše se zrcadlí v jezeře pod vámi a pak .. žbluňk, gejzír vody, znovu temnota ... Viděl jsem ještě nějaké další varianty toho záběry, hrubé rendery pádu ze stran, nějaké vířivé efekty s vodou. Ale tohle byla jen
hrubě rozpracované. Zatím přidávali textury a efekty, takže bez kouře a dalších
atmosférických efektů.
A pak ještě Stromovous ...
Ten je zatím jen ve velice ranných fázích vývoje (více o Stromovousovi třeba zde) a animátoři mají zatím jen hrubý nástin konečného vzhledu. Hranatý obličej, veliký nos, spousta úponků rostlin jako vousy ... Viděl jsem zatím jenom drátěný model bez namapovaného povrchu. Každopádně co upoutalo bylo husté obočí a velké oči.
A ještě dodatek
Byla tam hromada rekvizit používaných animátory pro tvoření počítačových modelů - meče, brnění, helmy ... Po celé budově WETA pobíhá hromada lidu, všude jsou nějaké mašiny. Je to změť temných výklenků, skříně plné návrhů, pracovní stanice kde se jen dá (typické koleje technických vysokých škol :o) Škoda, že bezpečnostní opatření jsou tak drsná. Nepodařilo se nám dostat se k "farmě" počítačů renderujících scény. Software primárně používaný na animování LOTRa, Shake, nedávno získal Apple). Žádné fotky bohužel nejsou, ale už brzy to uvidíme v kinech.
pozn. Software primárně používaný pro generování scén (postav, bojů) v LOTRovi se jmenuje Massive. Co je zač Shake netuším. Stromovous je pár tun železa o výšce několika metrů a počítačovou grafikou měl být jen dotvořen, ne udělán komplet. Ale to se vlastně až tolik nevylučuje. Celý skelet pro mapování povrchu musí animátoři dělat tak jako tak.
Krysař:ta scéna Gandalfova pádu se asi dala natočit přesvědčivěji,to je fakt.Ale v knize mu Aragorn a také Boromir vyběhnou oba na pomoc!Jenže už to nestihnou...
Ja nevim, me tyhle clanky o Dvou Vezich nejak nedelaji dobre na nervy... Myslim, ze se vsichni jen trapime. Co takhle podtoupit hromadnou lobotomii a nechat si vymazat cast pameti do ledna pristiho roku...
No je to fak dost nesmyslny spich bych rek ze Gandalf spachal sebevrazdu ale jinak je ta scena uplne skvela, horsi je ta na konci jak se chudak Sam 30 sekund potapi a pak ho vytahne Frodo a ma mokrej jen rukav :--O
2 krysař:
Aragorn možná proto nešel vytáhnout Gandalfa, protože ten jej předtím pověřil vedením Společenstva. Vlézt na bořící se Můstek bylo o ústa a Společenstvo by mohlo přijít o dalšího člena, navíc toho, kdo má vést dál.
A pak, kam by se děj ubíral, kdyby Aragorn Gandalfa vytáhl? :-))
Taky jsem trochu nechápal, proč sotva se držícímu Gandalfovi nepřišel na pomoc Aragorn, který stál nejblíže a nebyl (narozdíl od Froda, kterého Boromir zadržel) držitel Prstenu. Ty důtky tam opravdu vidět jsou, ale to už je Balrog pěknej kousek na cestě dolů.
Nezbývá než čekat na Dvě věže.
snažím se :o) Dnes jsem v takovém "aktualizačním" rozpoložení ...
Ta scéna s padajícím Gandalfem ve Společenstvu je fakt divná. On se vyložene úmyslně pustí :o)
...dneska se teda činíš s těma aktualizacema ;}
No jsem taky dost natěšený, i když mi popis scény boje s Balrogem připoměl mé znechucení ze souboje mezi ním a Gandalfem na Můstku. To jak se z posledních sil držel a ještě cosi blábolil úplně znehodnotilo celkovou atmosféru té hutné bitvy kouzel a myslí. Taky vlastně nevím proč spadl. V záběru za Gandalfovým ramenem už Balrog ani jeho ohnivé důtky vidět nejsou, tak nevím, co ho stáhlo dolů...
Diskuze čtenářů na těchto stránkách není provozovatelem serveru nijak moderována a upravována. Provozovatel nemá vliv na obsah jednotlivých příspěvků a nenese za ni zodpovědnost. Vyhrazuje si však právo kterýkoliv příspěvek smazat, pokud bude odporovat normám slušného chování.
27.1. 2009 Pokud o tom náhodou ještě nevíte, tak 28. května bude v Praze zahrána Symfonie Pán prstenů! Detaily najdete a lístky můžete objednávat ZDE 9.4. 2008 Na adrese www.lotrcon.cz najdete pozvánku na letošní LOTRcon ve dnech 27.6 - 29.6 2008, pásma na téma nejen Pán prstenů jako součásti Festivalu Fantazize. 5.3. 2007 Máte radi fantasy a sci-fi? Baví Vás história Slovanov? Ste blázni do mangy a anime? Alebo si chcete len prísť vyskúšať DDR či Sing Star ? Ak ste aspoň na jednu otázku odpovedali pozitívne, potom niet lepšej voľby ako navštíviť Slavcon 2007. Pestrý trojdňový program len za 200 Sk v predpredaji a za 250 Sk na mieste. Pre bližsie informácie navštívte stránku www.slavcon.arda.sk, kde sa môžete priamo zaregistrovať. (akci pořádá Spoločenstvo Tolkiena, kon 15.11. 2005 Dne 17.11.2005 od 14h se v sále HAMU uskuteční koncert Pražského Filmového Orchestru (viz. malá recenze). I tentokrát je krom hudby J. Williamse připravena The Lord of the Rings Trilogy Howarda Shorea. Více informací na stránkách PFO 10.1. 2005 Palace Cinemas Slovanský dům mají na programu maraton všech rozšířených verzí Pána prstenů. Bohužel startuje o půlnoci z 18. na 19. ledna (úterý na středu), což při dvanácti hodinách filmu není dvakrát ideální čas. Tohle rozhodně není poslední příležitost, takže se nemusíte snažit zlikvidovat v takto nelidský termín a v klidu můžete počkat. A nebo zajít jen na rozšířený Návrat krále...