Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

22.1. 2003BelcarnenCo všechno si o Dvou Věžích můžete přečíst na internetu...; Pán Prstenů: paradoxy - zajímavý rozbor filmu; Na dovolenou s hobity - zájem o Nový Zéland stoupá; Ten kůň stejně líbá lépe... zajímavé video; Bude Peter Jackson vyhlášen nejlepším režisérem?

Co všechno si o Dvou Věžích můžete přečíst na internetu...
V posledních dnech zaperlila webová verze týdenníku Euro, který se proslavil jako zdroj neskutečně zkreslených a zaujatých informací o IT a internetu. Teď se pustil do Pána Prstenů a jde mu to skvěle. Velkou pozornost vyvolal překlad jednoho článku z amerických on-line novin, který jsem preventivně vůbec neuveřejňoval, ale očividně to byla chyba, protože text či odkaz na něj putuje po internetu zběsilou rychlostí a Euro se dostává do povědomí všech LOTR-fandů :o)

...
Největší popularitu si ale získal následující ohlas: "Myslel jsem si že to bude pietní film [Dvě Věže], kde bude citlivě shrnuta zkáza a hrdinství našich hasičů, místo toho tam zmateně pobíhá pár blbečků s mečema, proložené snad záběry z druhé světové války kdy sme těm mongoloidům v Evropě natrhli prdel", svěřuje se Bob Mitchel z New Yorku. "Vůbec sem ten film nepochopil a v těch záběrech z druhé světové války mi chyběly letadla. Je to skandál!"
... [ celý text ]

Na stejném webu máte možnost přečíst si několik zajímavých informací o komerčních produktech s tematikou Pána Prstenů v ČR. Text jistě potěší především ty, kteří mají ještě stále pocit, že film je točen čistě pro fanoušky a musí bý takový, jaký chtějí oni, ale zapomínají přitom na magické zaklínadlo, které otevírá nejen dveře do Morie a rozhodně nezní Mellon, ale podstatně prozaičtěji - peníze.

Obrázky Froda Pytlíka nebo Gandalfa na toaletním papíře považují nejzarytější fanoušci Pána prstenů za nechutné rouhačství. K použití Saurona či skřetů by možná byli shovívavější. To ale nic nemění na skutečnosti, že se s nástupem druhého pokračování filmu Pán prstenů: Dvě věže dále rozšiřuje počet firem, které se snaží využít symbolů veleúspěšného snímku. Hodlají tak s touto pomocí přesvědčit více zákazníků, aby za produkci právě jejich podniků vydali peníze. Výrobek se totiž těší s úspěchu filmu podpořeného reklamní kampaní distributora.
... [ celý text


Pán Prstenů: paradoxy - zajímavý rozbor filmu
Partnerský web FilmPub uveřejnil moc zajímavý text týkající se filmu Dvě Věže a Pána Prstenů obecně. Rozhodně jej doporučuji k přečtení a úvaze.

...
Při četbě knihy se zapojí a pracuje jedinečná fantazie u každého individuálního čtenáře zvlášť, zatímco film ukazuje milionům diváků tytéž uniformní, a už nezměnitelné reprezentace. Z privátního kultu a spřízněnosti na základě znalosti textu se stává masová zábava, založená na rozpoznávání zcela identických obrazových ikon. Fantazie přestává být autonomní a je vyměněna na „implantovanou protézu“. Frodo má již navždy tvář Elijaha Wooda a doly v Morii, Helmův žleb a další lokace budou uloženy v naší kolektivní paměti v takové podobě, v jaké je vidíme na plátně. Imaginovat cosi jiného je takřka nemožné.

Paradox netkví jenom v rozdílu více či méně aktivního nebo pasivního zpracovávání fiktivního fantazijního světa, ale především v problematické otázce: totiž, jak šířit obecně uznávaná hodnotná díla? Znamená popularizace zároveň automaticky zevšednění kultu a okleštění vysokých hodnot? Bez filmů by Tolkienův Pán prstenů sice byl populární četbou, ale rozhodně by se ho (jenom v Česku) neprodávaly během posledních dvou let několikanásobky výtisků jako za celé předchozí dekády. Pomohl film knize nebo nyní divákům při četbě knihy vyvlastnil jejich osobní fantazii a implantoval jim do ní filmové předobrazy? A kdyby ano, je to špatně? Jaký má vlastně kdo zájem na tom, aby byl Pán prstenů čten jako mnohovrstevnaté literární dílo? 

Nestává se z filmu jen pohyblivá, ale trochu neživotná ilustrace knihy a z knihy jen doplňující komentář k filmovým obrázkům? Pamatujme, že princip paradoxu zůstává v otevřenosti otázky; jednoznačné přiklánění se na jednu či druhou stranu je dogmatizmus, obhajitelný jen v komunitě stejně smýšlejících.
... [ celý text ]


Na dovolenou s hobity - zájem o Nový Zéland stoupá
Napadlo by vás někdy na webu o cestování (či ve vyhledávání stránek cestovní kanceláře) zadat Mordor nebo Roklinka? Ne? Tak vězte, že toto se na zahraničních stránkách začíná dít běžně. Lidé si snad neuvědomují, že nejde o reálná místa. Lonely Planet, největší vydavatel cestovních průvodců, označila Nový Zélend za nejžhavější tip pro rok 2003. Jelikož byl Mordor natáčen v Tongariro National Park a Roklinka zase v Kaitoke Regional Park, asi nebude dlouho trvat, kdy vyhledávače automaticky odpoví na dotaz Mordor právě zájezdem na tato místa. A co vy? Už šetříte?


Ten kůň stejně líbá lépe... zajímavé video
Máte rádi "milostné flashbacky" ve Dvou Věžích? Jste unešeni ze scén, kde Liv Tyler líbá Viggo Mortensena? Pokud vás toto téma zajímá, je k dispozici video, na kterém tito dva herci právě o líbání ve filmu hovoří. O tom, jaké měla Arwen problémy s Aragornovým strništěm, a že snad bylo dokonce tak dobrá jako kůň Brégo...

Stahovat můžete:


Bude Peter Jackson vyhlášen nejlepším režisérem?
Včera jsem psal, že si toto ocenění jistě za svou práci zaslouži. Velmi mne tedy potěšila informace o tom, že jej Directors Guild of America nominoval na cenu za Vynikající výkon v režii celovečerního filmu. Doufejme, že v konkurenci jmen Martin Scorsese, Roman Polanski či Rob Marshall obstojí.

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

Arsiméné, přidáno 30.1. 2003 19:38:23
No tak:
1) to trapčení kolem názvu Dvě věže mi vážně leze krkem, ledaže by to byl zvrácený vtip, ale bojím se, že je to pravda.
2) Obrázky na hajzlpapíru jsou pěkně nechutný. I když: nic nového. Po vydání rakousko - uherské ústavy ji nějaký český podnikavec taky tiskl na toal. p. a vytřískal na tom. Pak se do toho dala samosebou policie a prolejzala každý lokál, aby zjistila, jestli to nemají na záchodě.
3) Článek o filmových adaptacích stojí za přemýšlení. Musím s ním v lesčem souhlasit. Ale co s tím? Netočit vůbec žádné adaptace? Za takový názor by mě fanoušci udupali. Tak jen: nedramatizovat to tak (což dělám). Toho, že se mi budou vnucovat představy z filmu, jsem se hrozně obávala, ale asi to nebude tak horké. Máme přece fantazii (zdravím všechny, kdo ji mají a nenechají si vnutit cizí představy). i když jeden chytrák mi vytkl, že ji nemám, protože se mi nelíbily změny ve filmu (zvláštní, ne?). Nakonec si můžu i poopravit chybné nebo neúplné představy.

Sírwen, přidáno 24.1. 2003 22:00:09
Článek o paradoxech je výbornej, o názvech srandovní (i když mě ponněkud děsí představa, že to třeba někdo myslí vážně...) A ano! Kam se Liv hrabe na Bréga...
pivli, přidáno 24.1. 2003 14:22:51
Nojo,být skřeti zelní,tak je skoro jako" Stoupa kouká jen tak na nic,knížo!:)))"ale v Hobitovi jsem si je vážně tak představovala.
Aubi ml., přidáno 24.1. 2003 13:55:06
Corwin: 8DDD
Aubi ml., přidáno 24.1. 2003 13:50:03
Pivli: no, nějak podobně i já, ale jen takový malý, nanejvíš metr a půl, v Hobitovi to docela rozebírali a v Návratu krále je taky rasa malejch skřetích zvědů. Ale potěšilo mě, že ve filmu nejsou zelení :))
P.S. ségra říká, že se podobají těm potvorám z Bladea II (někteří) :)))

Corwin, přidáno 24.1. 2003 13:06:54
http://www.novinky.cz/00/13/55.html
:-)))

Corwin, přidáno 24.1. 2003 8:05:42
exot:ted nevim co myslis:-((ale je to fuk:-))
pivli, přidáno 24.1. 2003 7:24:27
Hm,ale na DVD by to tak mohli dát.Nojo,já vím,že nedaj.:(
ad Aubi ml.:Ja si vždycky představovala skřety trochu jako Tupouny z Gumídků.Stoupa a spol.:)))

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 23.1. 2003 18:54:12
Maggo: IMHO velmi zajímavé, ale neprůchodné z prostého důvodu onoho zaklínadla, o kterém jsem psal v článku...
Podobně zajímavou operací bude uvedení Matrixu 2 a 3 v podstatě současně, tam se taky ukáže, jak dobrý či špatný nápad to byl...

Maggo, přidáno 23.1. 2003 18:44:55
Napadlo me, ze by mozna nebylo spatny, kdyby PJ rozdelil Dve veze na dva filmy, trebas i jen dvouhodinove. Jeden film - putovani Froda (spise psychologicky, hlavni tahak Glum), druhy - Enti a Helmuv zleb (spise akcnejsi, hlavni tahak monstrozni bitva). Clovek by mel kompaktnejsi pocit z deje, a PJ by mohl vic veci vykreslit. Je to sice odvazna myslenka, vrhnout na trh soucasne dva filmy, ktere se vlastne doplnuji, ale bylo by to svym zpusobem genialni a originalni. A myslim, ze vsichni (fanousci i laici) by z toho meli vic. Co vy na to?
Aubi ml. , přidáno 23.1. 2003 16:56:38
Já měl vždycky hlavně vlastní představu skřetů a podobný havěti, i když filmovej balrog se mi moc líbil. Arwen je sice pěkná, ale taky jsem si ji představoval jinak, a hlavně už je tam nějak moc často.
pivli, přidáno 23.1. 2003 11:59:25
Souhlasím!Mám moc ráda jak knížku,tak film,některé věci jsem si představovala dosti podobně a ty ostatní mi film prostě nezkazí nebo nezmění.:)
Corwin, přidáno 23.1. 2003 10:45:07
..mno a mne nezbyva nez souhlasit...ja mam proste SVYHO froda,SVYHO Sama,Pipina,Smiska,Gandalfa,Gimliho atd atd....Prijemne spestreni je ty filmy videt,ale ja mam svyho LOTRa:-)))
Bellatrix, přidáno 23.1. 2003 10:24:59
Nahrazení vlastních představ těmi filmovými je podle mě věc silně individuální. Četla jsem na diskusních fórech od některých lidí, že jim film přinejmenším částečně některá místa a tváře z knih "přemazal". Já ale (samotnou mě to trochu překvapuje :o)) tenhle problém nemám vůbec - stačí, abych se v knize dostala tak na druhou stránku a film je zakopán kdesi hluboko. Asi je to tím, že jsem si hlasy, tváře, místa, zvuky a vše kolem představovala vždycky dost konkrétně. Ve filmu, i když jsem s ním spokojená, všechno vypadá i zní jinak a většina postav mluví jinak, než v mých představách. Ani kdybych chtěla, nedokázala bych si je asi do knihy dosadit. Je to jako dívat se při čtení na úplně jiný film, s jiným obsazením, od jiného režiséra a natáčený úplně jinde.
Luca, přidáno 23.1. 2003 9:50:07
Meresjeff: souhlas. Já četla knihu o hodně dřív, než jsem viděla film a hodně postav a míst se neslučuje s mými představami a PJ se nepodaří filmem je přemazat.
meresjeff, přidáno 23.1. 2003 9:07:48
Je asi rozdíl číst knihu před shlédnutím filmu a číst ji poněm. Já mám svoje "lokace" z knihy tak hluboko vypálené do mozku, že mi to film nevymazal.Něco jiného je to s ksichty. Ale tam je mi jedno, jak kdo vypadá, hlavně když Arwen a Eówyn jsou takový pěkný kočky:-)))
Mirass, přidáno 23.1. 2003 7:35:53
Jen poznámku k článku na FilmPubu. Trilogii jsem četl hodněkrát, hltal jsem každý obrázek s tématikou LOTRa a tím, že se režisér držel předlohy nejznámějších malířů, vlastně "jenom" převedl jejich obrazy na filmové plátno a dal jim "život". Nemyslím si, že filmovým zpracováním knize ublížil, i když je mi líto těch, kteří knihu nečetli ještě před uvedením filmu. Zfilmování knihy je vždy citlivá záležitost a buďme rádi, že v dnešní překomercionalizované (hrozné slovo) době filmovou verzi natočil Peter Jackson.
pivli, přidáno 23.1. 2003 7:30:23
jéjé,Yorku,pochopitelně.:))))
pivli, přidáno 23.1. 2003 7:29:48
Jo,jo,Bob Mitchel z New Zorku určitě volij jako prezidenta Bushe....Ta inteligence,ten ostrovtip!na to my mongoloidi v Evropě nestačíme!:)))
Aubi ml., přidáno 23.1. 2003 0:53:23
No nevim čim to je, ale ani takovýmu leteckýmu fanatikovi a obdivovateli druhoválečný techniky jako jsem já tam
žádný letadla nechyběla.
Euro rules!!!

Malcolm, přidáno 22.1. 2003 20:36:06
Osobně mi přijde dost uhozené, když se kolem oněch "skandálních" názvů dělá takový bordel. Tolkien napsal svojí trilogii více než padesát let před tím, než letadla narazila do WTC (kdo by to řekl, že?) a dokonce i dříve, než začal Elvis křepčit po světě a získal si přízvisko král. S příjemnou nadsázkou to pojal Tomáš Baldýnský, a je možné, že takové Dvě vleže či Nasrat krále by náhodou mohly být velice zábavné filmy... :o)
Nimue Que: Soubory s příponou .ram je možné spustit jen na přehrávači Real Player nebo jeho novější verzi RealOne Player. Jsou ke staření kdesi na internetu, přesně nevím.

Nimue Que, přidáno 22.1. 2003 20:00:32
takty články jso naprostej hnus!!!!!!!!!!!!!! jo a nevíte čim to je, že mi nejde spustit to video???
Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 1 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 2 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 5 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 4 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist