Nové fantastické video a fotky Gluma
Na
webu theonering.net je hostován ke stažení další reklamní spot na Dvě Věže,
tentokrát vytvořený již s úryvky z recenzí významných magazínů a
informací o nominaci filmu na dva Zlaté Glóby. Vypadá naprosto fantasticky a
všichni, kteří ještě neviděli film, si mohou užít delší detailní záběr
Gluma, Bílého Jezdce ženoucího se do útoku v Helmově žlebu a další lahůdky.
Vřele doporučuji. Formát videa je QuickTime
MOV.
Stahujte v kvalitě:
Během včerejška se také objevilo mnoho fantastických fotografií Gluma. Některé vypadají opravdu geniálně, za všechny třeba ta, kdy Glum láme králíčka a nabízí ho hobitům.
Skin Dvě Věže pro WinAmp
Pokud používáte na přehrávání hudby program WinAmp v jeho poslední
generaci (WinAmp3), pak si můžete stáhnout speciální skin Dvě Věže, který
pro něj nechala vytvořit přímo New Line. Vypadá moc dobře, i když není
zrovna dvakrát účelný v základní podobě (je příliš velký). Umožňuje
samozřejmě zmenšení, ale to už není tak hezký. Najdete na něm speciální
tlačítka na prohlížení galerie foteček z filmu, umí vám z internetu
pustit soundtrack či trailer na film a tak dál...
Co vše bylo vystřiženo ze Dvou Věží?
Dvě Věže jsou, a při sledování je to až příliš očividné, opět zřetelně
prostříhané. Stejně jako u Společenstva neuvidíme spoustu scén, na které
jsme se třeba těšili z ukázek a dostupných fotografií. Velká část z
nich se, alespoň doufejme, objeví na rozšířeném DVD. Na TheOneRing.net se
objevil stručný přehled toho, co vlastně chybí...
• Arwen běžící k Elrondovi na verandě v Roklince, vyděšená a říkající
'Máš dar předvídání...'
• Gandalf říkající Aragornovi v noci před bitvou v Helmově žlebu, že 'Sauron
má strach z toho, kým se můžeš stát'
• Faramir objevující rozetnutý Boromirův roh
• Arwen kráčící k úlomkům Narsilu ve stejném oblečení, ve kterém pak
opustila Roklinku
• Záběry Smíška a Pipina strážené Skurut-hai během noci
• Další záběry Éowyn stojící před Zlatou síní v Edorasu
• Elrond opět proklamující, že 'spojenectví elfů a lidí je u konce'
• Sam více používající elfí provaz od Galadriel na cestě do Mordoru
• Další záběry Arwen a Aragorna jako vzpomínky na minulost
• Snová linie Arwen v Helmově žlebu (spatří mrtvého Aragorna), včetně
všech záběru elfů z Roklinky přicházejících do Lothlórienu a Arwen spící
na zemi pod padajícím listím - to vše bylo kompletně vystříháno
• Další záběry Éomera cestujícího za vyvražďováním skřetů po vyhnání
z Edorasu
• Bilbo probírající odjezd z Roklinky s Elrondem a Arwen
• Saruman tvrdící, že brzy bude 'mocnější než Pán Prstenů samotný'
• Několik záběrů hobitů se Stromovousem, včetně pití entí vody (Pozn.
Bel: ke konci Dvou Věží mají Smíšek s Pipinem zřetelný náznak vousů!)
• Flashback na Sméagola škrtícího Déagola po objevení Prstenu v Anduině
(Pozn. Bel: podle Andy Serkise jsou tyto scény určeny až do Návratu Krále)
• Nádherný Faramirův monolog po bitvě s Haradskými: "Jak se ten muž
jmenoval a odkud přišel? Kde je jeho domov, jeho rodina? Měl opravdu tak zlé
srdce, nebo jej, stejně jako mnohé jiné, podvedl Temný Pán? Jaké lži či
výhružky jej vedly na dlouhý pochod od domova?" (Pozn. Bel: v knize
takto přemýšlí Sam Křepelka)
Jak probíhalo natáčení akčních scén v Helmově žlebu
Z www.lordoftherings.net
přeložila WeeDee, děkuji.
Koordinátor akčních scén pro Pána Prstenů, George Ruge, už předvedl
co umí na mnoha místech, ale asi nic nevyzkoušelo jeho dovednosti a výdrž tolik jako bitva u Helmova žlebu.
Tato sekvence je jeden z vrcholných výkonů ve Dvou věžích, ale pro muže pověřené děláním akcí dost realistických pro publikum a bezpečných pro herecké obsazení i štáb, to byly zničující záběry. Ruge popisuje dlouhé, vlhké noci i radost z výsledku...
„Helmův žleb bylo mučivé a těžké natáčení. Celé noci několika týdnů od večera do rána a většina toho ještě v dešti a s mnoha lidmi kolem.
Model byl postaven v kamenolomu a podmínky byly náročné ,doslova vojenská noční můra.
Příprava akce zahrnovala obrovská počty, celé speciální kostýmy, déšť,
bahno a skály vyrobené pro mnoho dní beze spánku (nezapomeňte, všechno natáčení probíhalo v noci).
Po natáčení začaly kolovat trička s nápisem „Přežil jsem Helmův žleb“.
A já myslím, že to pravděpodobně mluví za všechno. Ale my všichni jsme i přesto velmi hrdí, že jsme byli částí této scény.
Má práce začala dlouho předtím, než jsem přijel na natáčení. Navrhoval jsem totiž už tehdy trikovou akci založenou na poznámkách Petera Jacksona, stejně jako na scénáři, postavách a příběhu.
Potom jsme jen prošli vyčerpávající zkouškou a zpracováním choreografie.
Mnoho lidí z hereckého štábu prošlo před samotným natáčením týdny trénování.
To mě přimělo k tomu být nápaditý v navrhování akce, protože se stali velmi přizpůsobiví i v podmínkách psychické akce.
Bez otázek, Viggo Mortensen byl nejpřirozenější šermíř skupiny. Ian McKellen byl jako
sen. Orlando Bloom byl fantastický, ale Viggo svou rolí přímo žil. Houževnatě pracoval na tom,
aby oživil všechny stránky této postavy, a já si uvědomil, že Viggo je podstatná část mého týmu – byl až tak dobrý.
Můj typický pracovní den začínal okolo poledne nácvikem pro noční scény. Přišel jsem na místo okolo 17:00, což mi dalo šanci být sám předtím, než přijde i štáb.Využíval jsem tento čas, abych si celé místo prošel a představil si, co musím tuhle noc udělat.
Pracovali jsme vždy až do východu slunce, poté jsem si prošel plac znovu a mohli jsem si popovídat se štábem s ohledem na práci minulé noci.Vracel jsem se domů okolo 8 hodin ráno.
Tři nebo čtyři hodiny spánku byly normální.
Byl tu také početný kamerový tým, aby koordinoval od 25 do 60 akcí stejně dobře jako celý
kompars. A herci také dělali hodně své vlastní akce. Byli velmi hrdí na své postavy, proto také měli dost schopností a touhy předvést i své vlastní akční scény.
Snažili jsme se vyvarovat zraněním za každou cenu, ale boj zblízka i drsný terén zavinil, že tu i přesto bylo několik řezných ran a vymknutých kotníků.Nikdo z hlavního hereckého obsazení zraněn nebyl , ale jsem si jist, že si domů přivezli pocit, že skutečně byli každý den v bitvě.
Největší výzvou celého natáčení bylo navrhování choreografie lidí na koních bojující s lidmi na zemi. Jednou, když bitva začala,
choreografie trvala jen vteřinu, než si koně uvědomili, že by tam raději nebyli. Navrhoval jsem proto natáčení osazenstva na zemi tak, aby pomohli kontrolovat koně i v průběhu bitvy a vyvinuli jsme techniky
použití zbraní, které by se vyrovnaly koňské nepředvídatelnosti. Bitva se potom konečně povedla, ale byl to velmi stresující počin.
Jeden z nápadných prvků Helmova žlebu byly záběry žebříků, po kterých skřeti šplhali nahoru a poté
jsou shozeni.Měli jsme mezi žebříky chrániče pro bezpečnost i řízené pády, a protože naše čísla byla limitována, vraceli jsme šplhající a následně padající představitele znovu na žebříky.
Byla tu i scéna s Legolasovým „surfováním na štítu“. Myslím, že to zabralo asi 10 záběrů i s Orlandovým postrojem a lanem délky schodiště.Štít byl připoutaný popruhy k jeho nohám a jeho úkol byl jen vypadat i v tomto vratkém prostředí elegantně.Vykonal skvělou práci.
Můj cíl v Helmově žlebu a vůbec v celém Pánovi prstenů bylo vytvořit vrstvené zdání akce.
Chtěl jsem prostě, aby se stalo mnoho věcí bez nezbytného umělého vytváření ohniska v hlavním záběru.
Bitevní sekvence byly stejně tak komplexní jako menší akční triky právě kvůli téhle filosofii a kvůli tomu, že byly synchronizované i v šílenství této bitvy.
Myslím, že výsledek je tak dobrý, jak jen vůbec mohl být, a já sám se dívám na tyto bitvy jako na filmařský klenot.“
První víkend Dvou Věží ve světě...
Dopadl finančně poměrně dobře. Snímek běží ve Spojených Státech
od 18. prosince a s prvním víkendem získal celkem 102 milionů dolarů, což
je podstatně víc, než mělo v té době Společenstvo. Je samozřejmé, že
Dvě Věže budou mít více návštěvníků z počátku promítání. Otázkou
je, jaké budou celkové počty. Uvidíme...