Kinder vajíčka budou i pro Dvě Věže; Games Workshop představuje set Dvě Věže; John Labrie mluvil o efektech v trilogii Pán Prstenů !
Napsal: Belcarnen dne 23.8. 2002, e-mail: cerovsky@jcsoft.cz


Kinder vajíčka budou i pro Dvě Věže
Nemám nic proti Kinder vajíčkům. Ba právě naopak, moc mi chutnají. Ale po pravdě - "ručně malované" figurky Společenstva v tomto výrobku se mi hnusí. Osobně jsem viděl pouze Boromira. Pravda, je si docela podobný. Ale to nic nemění na skutečnosti, že tato komerce už mi přijde trošku přehnaná. Můj názor nic nemění na skutečnosti, že bude vytvořena další sada postaviček, tentokrát pro druhy díl trilogie. Dokonce se budou  figu prodávat samostatné sety  7 figurek. V tomto setu bude mít Saruman speciální vlastnost - obsahuje baterii a po stisku speciálního tlačítka se rozsvítí palantír. V setu najdeme také hru trochu podobnou Člověče nezlob se, jen jako figurky budete používat ... hádejte co ...

Podívat se můžete také na balení a reklamu Kinder vajíček pro Společenstvo Prstenu či detaily jednotlivých postav.


Games Workshop představuje set Dvě Věže
Mnoho z vás je jistě fascinováno deskovou hrou od Games Workshopu. Propracované herní plochy pokryté desítkami postav z našeho oblíbeného filmu vypadají jistě velice efektně. GW nyní představuje sadu pro Dvě Věže, díky které se potvrdilo několik dějových změn ve filmu oproti knize. V sadě figurek se setkáme se vším - od jezdců na vrcích, přes skřetí specialisty na obléhání, až po hraničáře s Faramirem a Gandalfa Bílého. Na následujících obrázcích si můžete prohlédnout mimo jiné scenérii "Hrdinové Helmova Žlebu" a zvětšeniny figurek dotyčných hrdinů. Potvruje se díky nim přítomnost Haldira a Éowyn právě ve žlebu.


Celý set fotografií


John Labrie mluvil o efektech v trilogii Pán Prstenů !
Přeložila (v)Eru, díky moc !

Společenstvo prstenu má 590 SFX záběrů (vizuálních efektů), z kterých 527 je dílem Weta Digital. Dvě věže by měly mít oficiálně 800 SFX záběrů a už nezbývá moc času něco udělat (plánovalo se pracovat na Dvou věžích už před uvedením Společenstva, ale nestalo se tak). Podle oficiálního kontraktu by touhle dobou měly být hotovy všechny tři filmy!

PJ rád nechává rozhodnutí na poslední možnou chvíli, což je možná prospěšné tvůrčímu procesu, ale znamená to noční můru pro logistiku z pohledu plánování prací na SFX. Panuje chaos.

Některá řešení jsou velmi „low-tech“ – viděl jsem nějaké srandovní záběry dvou lidí v kostýmu představujícím koně pro scénu „přechod průsmyku Caradhasu“. 

Používalo se 315 počítačů, 1400 CPU procesorů na 2,2 giga nebo více. Už šest a půl týdne minulo od chvíle, kdy měly být efekty pro DV dodány.

Weta Digital strávila dva a půl roku vývojem plynového systému k vytvoření realisticky vypadajícího ohně pro scény s Balrogem. Byl založen na principu nádoby se stlačeným kyslíkem, který při uvolnění vytvářel podobné efekty jako reálný oheň – produkoval kouř apod. Bohužel – jako pravý oheň – byl extrémně náročný na zvládnutí. Bylo obtížné realizovat efekty podle PJových přání – např. oheň šlehající z prstů. Tudíž když už zbývalo pouze 12 týdnů, všechny simulace šly stranou a prostě se natočilo spoustu ohnivých a kouřových „šotků“ a ti se pak navrstvili a seskupili pro danou scénu. PJ se pak na to mrknul a prohlásil, že to je přesně to, co si představoval a že nechápe, proč to trvalo takovou dobu. Dobrá lekce „Jak nebýt přemoudřelý“. 

Scény s Balrogem byly původně mnohem delší, ale nakonec byly sestříhány kvůli přílišné délce filmu. John viděl původní čtyři a půl hodiny trvající film a neuměl říct, co z něj vystřihnout. Věří, že za oběť nutným akčním scénám padly legendy a tradice Středozemě, které byly vyřazeny. Speciální edice to snad napraví.

Glum vypadá fantasticky. Ve filmu je ve 200 záběrech a musí ustát i detailní záběry. Taky Stromovous, který byl velkou výzvou vypadá skvěle. 

Záběry z pohyblivé kamery s předem přesně danou perspektivou byly technikou, kterou značně zdokonalili. Například scéna s Frodem a Gandalfem u stolu ve Dně Pytle – Frodo byl ve skutečnosti o 8 stop dál od kamery (ve stole byla mezera). Efekt pohybující se kamery byl dosažen tím, že Frodo stál na pohyblivé plošině, která byla napojena na kameru takže se automaticky podle ní pohybovala, aby bylo dosaženo žádané iluze. (Pro Elijaha poněkud zneklidňující). 

Všechna stvoření na bázi 3D modelů později naskenovaných byla schválena PJem. Vyvinuli tak dokonalou technologii, že vytvořené povrchy byly tak detailně propracované, že jejich přivedení k životu bylo neuskutečnitelné, tudíž vyvinuli novou skvělou technologii, jak povrchy opět zpátky vyhladit.

Tvorba koster, svalů a kůže, která dříve probíhala ručně se zautomatizovala (např. přechod svalů z napětí do uvolnění). 

Ukázali mi nějaké miniaturní fotky z Trpasluje, kterak Gandalf řve na tenisový míček na tyči. Také legrační scénku, když v Síni Meduseldově Aragorn chmurně varuje Theodena sedícího v popředí: „Zavedou tě do malé místnosti, můj pane, kde tě naskenují až na lebku a udělají z tebe malé hračky s kterými malé děti hrají pitomé hry…“ A Theoden vybuchne smíchy.

Viggo byl vůbec proti digitálním dvojníkům a jiným hračičkám, ve smlouvě měl přesně specifikované na co mohou jeho digitálního dvojníka použít. Nakonec se to ukázalo jako moudré, protože znudění animátoři by vašeho dvojníka cpali do všech problematických scén. 

Dvojníci byli vytvořeni skenováním herců v kostýmech a maskách. U některých to šlo z nepochopitelných důvodů lépe než u ostatních. Například bylo nemožné vytvořit přesvědčivého dvojníka Elijaha. Bylo jich používáno hlavně pro miniaturní záběry zdálky – např. běh přes můstek v Khazad-dum nebo stoupání po žebříku v Lothlórienu. 

Pro scény s jeskynním trollem bylo použito nového druhu pohyblivé kamery, kdy PJ v ochranných brýlích běhal po scéně s nějakým předmětem v ruce představujícím kameru. Skutečná kamera to při tom natáčela a tak mohli herci vidět scénu ještě před tím než ji začali hrát. 

Massive technologie se v hodně detailech projednávala. Její vývoj začal už u King Konga. Ostatní davové scény jsou tvořeny na základě fyziky částic a shlukování ale Massive dává každému individuu mozek. Některá individua byla dokonce tak chytrá, že prchala z bitvy. Jednotliví bojovníci, kteří hráli špatně byli jednoduše ze scény vymazáni. Zdokonalení ve věrohodnosti bylo dosaženo také proměnlivostí individuálních charakteristik jako výška, délka kroku, styl držení zbraně a postupným zvyšováním zašpiněnosti a zakrvácenosti. V některých soubojích „jeden na jednoho“ je pěkně vidět rozdílná bojová technika (a krvelačnost – musím dodat). Massive to trvá asi tak den a půl nasimulovat bitvu 50 000 lidí. Přičemž dodělávat kůže apod. zabere jen zlomek času.

Viděl jsem také nějaké počáteční testy (z doby asi před 5 lety) zkoumající člověka v bludišti a pak testy z doby asi před rokem, kdy už byl schopen rozeznávat terén a uvědomoval si, že je lepší obejít velkou díru než do ní zahučet. Včetně ukázky následků neúspěchu snahy vyhnout se díře, kdy po odrazu letěl a poté nevyhnutelně končil jako smutná troska na dně.

Prolog byl brzo dost prostříhán a 8 týdnů před termínem dokončení znovu částečně obnoven, protože v New Line si mysleli, že příběh prstenu je příliš ošizen. Pak nastal chaos ve snaze vše stihnout v termínu. John s tím nakonec nebyl obzvlášť nadšený, připadalo mu to trochu nucené, nepřirozené. Maximální dosažený počet postav na scéně byl 70 – 80 000. V některých scénách Dvou věží bude až dvojnásobek! Massive se hodně používalo pro scény v Helmově žlebu, které, jak tvrdí, zaberou značný díl filmu – „víc jak hodinu a půl“.

Ještě se nezačalo s efekty pro Návrat krále, nelze začít, dokud je PJ nesestříhá. Mezi 15. říjnem (kdy Weta musí dokončit Dvě věže) a lednem by měl být celkem klid a jejich pracoviště se promění v město duchů, všichni odjedou odpočívat na dovolenou po napjatém období. Není výjimkou pracovat od 3, 4 od rána a zůstat v práci tak dlouho, že vám i nové čisté spodky musí přinést z domova. 

„Posádka“ Weta Digital je tvořena z 40 % kiwii (Novozélanďany), z 30 % Američany a zbytek je mix. Hodně jich přijelo pouze na potřebné období, mnoho chce zůstat na trvalo a zemi si zamilovali, výzvou bude najít práci po skončeni práce na filmu. 

Ptal jsem se Johna které scény z prvního filmu se mu zdají nejlepší a nejhorší. Zmínil prolog a na druhou stranu některé přeslazené scény z Elrondovy rady (musím souhlasit). Z těch 500 extra záběrů, které udělali, by jich tak 20 předělal, s většinou je však spokojen. Jeho oblíbené scény jsou některé s Gwaihirem a s Balrogem (byl smutný, že se jich tolik prostříhalo). 

Ptal jsem se ho taky na DVD, na auto a na tu věc s Nazgulem, kdy se objevuje nalevo od stromu a napravo ne (scéna s hobity pod kořenem). O autě nic nevěděl, ale říkal, že Nazgul vs. strom byla původně chyba, ale když to viděl PJ, zalíbila se mu představa Nazgula objevujícího se záhadně a nepředvídatelně a tak zůstal jen nalevo. Byl velmi překvapený, že na DVD je tomu jinak. 

Související články:



..:: Článek na webu: http://www.jcsoft.cz/fantasy/viewnews.asp?id=274 ::..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tento text byl převzat 04.12.2024 9:45:23 z webu Film Pán Prstenů - http://lotr.jcsoft.cz/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------